dissabte, 22 de setembre del 2007

Pearl Harbour

Hola,

deia un amic meu que si les dues grans catastrofes dels USA eren Pearl Barbour i Pearl S.Buck (l`autora de cumbres borrascosas), les dues grans catastrofes catalanes eren Josep Tarradellas i les pizzes Tarradellas.

Sempre em vaig oposar a aquest acudit fàcil. Tarradellas va ser un personatge lamentable, cert. Però va tenir coses bones ni que fossin sense voler. A més, comparat am Carod és un almogàver contra un guàrdia civil.

I les pizzes tarradelles? em preguntareu. Son horroroses, lamentables, cutres i dolentes, molt dolentes. Es pot intentar arreglar-les afegint´hi ingredients. Però el subjacent fa que sigui inútil.

Malgrat això, jo trenco una llança al seu favor. I això? Em preguntareu. Doncs que si us hi fixeu, l`aparició de les pizzes tarradelles ha coincidit amb la progresiva i rapida desaparició dels pizzeros. Potser el grupuscle més guarro, gilipolles i curt de gambals de la catalunya des de mitjans dels 80 fins començaments dels 2000.