dilluns, 10 de maig del 2010

CO2

hi ha un tema que fa temps que no em deixa viure; el problema del CO2 a l atmosfera.

Resulta que a nivell históric n`hi havia hagut molt més. O sigui que tampoc entenc on és el problema. Però no és aixo el tema d avui; la meva pregunta és; si el CO2 és un gas que flota, perque es parla de tones de Co2? Com ho fan per pesar.lo? es pot pesar quelcom que flota en l aire? Més aviat em sembla que en tot cas hauria de ser pes negatiu. I en aquest cas per reduir el pes, n`hauriem d`incrementar la quantitat.
La qual cosa suposo que és descartable perquè si és tan dolent, ens moririem tots.

Com es fa , doncs, per saber que si consumim paper reciclat llancem no se quantes tones de Co2 menys cada any a l aire?

O com saben els fabricants de formatge que utilitzant energies renovables, el pes del CO2 que llancen anualment cau a una fracció.

Agrairia una resposta, perque ja fa nits que dormo malament.

Gràcies.

3 comentaris:

Salvador ha dit...

El CO2 és un gas i els gasos al ser matèria pesen, alguns són més lleugers que l'aire però mai tenen pes negatiu, floten a l'aire com els vaixells floten a l'aigua.

Per calcular el CO2 llençat a l'atmosfera no es pesa, es fa de manera indirecta. Si se sap la quantitat de CO2 que cada unitat d'un determinat combustible desprèn al cremar és molt fàcil calcular la quantitat total de CO2 alliberada en qualsevol procés de combustió. Sabent la quantitat de combustible cremada només cal fer una multiplicació.

Jordi ha dit...

Jo també vaig escoltar l'anunci de TMB!

Anònim ha dit...

Pesar és fàcil, només cal multiplicar la densitat del gas pel Volum que ocupa