diumenge, 1 de maig del 2011

Paco Roca



Hola,

des que estem en crisi casi no compro llibres. Em vaig adonar que a casa en tinc tants que puc estar anys llegint llibres heretats, comprats i mai llegits o rellegir.
Tot i així em passa sovint que repasso prestatgeries i cap exemplar em fa venir unes ganes irrefrenables d agafar-lo. O sigui que de tant en quant si que em deixo caure per alguna llibreria. Ahir va ser un d aquests dies. Ara em passa que com que no obligo els meus fills a llegir, son ells que sovint s hi posen. I ahir em van demanar d anar a la casa del llibre de Passeig de Gràcia. És curiós com t agafen ganes de comprar i llegir dotzenes de llibres en poca estona. Seguint la política d austeritat vaig decidir limitar la compra a un llibre per persona. També és una bona manera de seleccionar amb el màxim criteri, perque l escollit descartarà els altres, i esgarrifa pensar que la majoria d aquests ja no els tornaràs a veure mai més. Jo em vaig decidir per "Fouché, retrat d un home polític" de Stefan Sweig. Els motius van ser tres;

a) sempre havia sentit a parlar de la figura de Fouché. Un polític de la revolució francesa que vindria a ser com alguns dels actuals però amb més èxit.
b) Stefan Zweig te un estil modern, casi de blogger. Casi podriem dir Zweig=Monsó+Sentís.
c)és en català de quaderns crema.

Voldria fer notar als meus estimats seguidors quin va ser el finalista de la meva elecció. Era un llibre de còmic d`un dibuixant anomentar Paco Roca. Em vaig quedar captivat per la coberta d`un dels seus llibres. Us recomano ben vivament que busqueu informació sobre ell i mireu com dibuixa. És fill, no un imitador, dels grans autors que van arribar a estar reunits a la Editorial Bruguera.

Ben aviat no podré evitar tornar a la casa del llibre i estaré atent per si fa alguna exposició d`originals. Us el recomano, ja em direu el que us sembla.