diumenge, 26 de juny de 2011

branding

Hola a tots,

avui navegant de pàgina ne pàgina, he anat a trobar un artícle força interessant,

http://finance.yahoo.com/family-home/article/112989/brands-disappear-2012-247;_ylt=Avz04rjuGEQ5WV0_Q_zKaSRO7sMF;_ylu=X3oDMTE5dDVnbjNyBHBvcwMyBHNlYwN3ZWVrZW5kRWRpdGlvbgRzbGsDMTBicmFuZHN0aGF0

(ho sento , no de posar un link mes curt)

va de marques que estan a punt de desapareixer del mapa. Algunes de les que m han impressionat son Pontiac (de fet aquesta ja ha desaparegut), Ericsson (tornara a ser Sony a seques), SAAB, Myspace, SEARS, Blockbuster i fins i tot donen per fet que Nokia te els dies comptats.

Aquí tenim marques glorioses que recordem amb amor i que precisament per això acabaràn per sobreviure o retornaran del regne dels justos. Penseu en el cas de Moritz, feliçment retornada. O Bultaco, de la que no he vist cap moto però si rellotges i samarretes. Derby malda per sobreviure i si ho fa serà pel seu nom. (com es que no tornen a fer la "derby paleta"?).

És interessant pensar en quines marques nostrades estan en procés de desaparició o que podrien tornar si algú hi invertis. En faig un primer esboç

-estan xungues: Telefonica (el nom no la companyia encara), Caixa tal (estan totes en procés de desaparició), SEAT (algun dia Wolkswagen s en cansarà), Telepizza, Terra (si, crec que encara existeix), ELPais, PSOE.

-han desaparescut i podrien tornar: Montesa, Mirinda, BRU, Bruguera, Telefunken, Fidecaya (dificil que torni, no?), Edigsa, Lois,Moulinex, TBO.

Segur que n hi han a manta en qualsevol categoría.

En quina marca invertirieu peruqè veieu clar que triomfaria?