dissabte, 22 de desembre del 2007

familia (1)."si necessites algu.."

hola,

aquests dies de nadal el dedicarem a comentar la vida familiar. No la meva, oju, sino una serie de fenomens que observo en la nostra societat.

Per començar parlem d`un tema menor; allo de "si necessites algu, ja ho saps, qualsevol cosa" . Si us hi fixeu només es diu entre persones que no pensen ajudar-se o en tot cas que tenen l`esperamça de que no arribi el moment d`haver de fer-ho. Tot enmarcat en la gran tradició catalana del "quedar bé". Ahir van passar per casa meva un cosí i la seva dona. De que viuen junts veig poc el meu parent perque ella es bastant absorbent (com totes les dones, no la critico per aixo). Ara som veins i per tant els veuré sovint ni que sigui per coincidencia al carrer. Ella va dir vuinta cops la formuleta, el meu cosí es va limitar a criticar un parell de detalls del pis i a preguntar.me sotovocce si está molt bona la mulata que ha sentit que ha de venir a viure. Ara, jo se que ell vindrà a ajudar a muntar mobles quan ella es despisti o vagi a la perruqueria.

I tot plegat no és que jo no ho trobi correcte, però el quedar bé català m`embafa com un pastis de mantega.