dilluns, 3 de novembre del 2008

a mi no em cuadra

Hola,

del tema aquest de les subprime a mi hi ha una cosa que no em cuadra.

Repassem els comptes:

1) als USA hi han uns 300 milions de persones.
2) per tant suposem que hi hagin 100 milions de families
3) Suposem que el 10% de families d`han comprat una casa als darrers 5 anys (ja es molt)
4) aixo vol dir que s`han comprat uns 10 milions de vivendes.
5) suposem que totes les compres siguin al 100% amb hipoteca, que ja es suposar.
6) suposem un preu mig de 600.000us$ (que ja és suposar també, a l`alça)
7) Aixo fa un volum de 6.000.000.000.000 us$ de volum total de compra de cases
8) suposem que el 10% d`hipoteques entren en mora. Aixo son 600.000.000.000
aixo son siscents mil milons de us$.

9) si tenim en compte que el pla Paulson ja son set cents mil milions i que els bancs americans ja han captat uns cinc cents mil en ampliacions de capital, d`on ve la resta de forat.

Recordem:

-110.000 milions per la Asseguradora AIG
-Quantitat inimaginable de bons impagats per la caiguda de Lehman.
-Mes els bancs islandesos (no es poc)
-Mes les injeccions de capital de ; Anglaterra, França, Suissa , Alemania, Holanda i -Bèlgica. (a espanya estan esperant que tot passi per no posar pasta , però es parla de 50.000 milions d`euros, o 1.100€ per habitant).

per tant, que algú m`expliqui que ha passat aqui, però crec que els ninja americans no son els únics culpables.

Jo tinc la meva teoria, però me la reservo per fer me famós en plan Leopoldo Abadia.

1 comentari:

Jordi ha dit...

com sempre, se'n perd algun pel camí, però sense voler-ho!