diumenge, 9 de novembre del 2008

pilotes de futbol




Hola,

ahir l`Eto`o va fer quatre gols , i com és lògic es va voler emportar la pilota al final. EL problema que hi veig és que actualment els partits es deuen jugar amb 10 o 12 pilotes com a minim. I que per tant segurament Eto`o va marcar els gols amb pilotes diferents i la que va quedar al final el partit segurament no era cap d `elles.

Recordo que amb 11 o 12 anys jo volia una pilota de cuiro. Era una petició sense un venciment concret, perque no tothom en podia tenir aleshores. M`ha quedat perfectament gravat el moment en que vaig entrar a la meva habitacó i la vaig veure sobre el llit, on me `havien deixat com a sorpresa. Em vaig quedar sense alè.

La vaig fer durar ben bé un curs sencer, era el tresor meu i dels meus companys de classe. Quan s`havia d`inflar anavem a la gasolinera (ara m`adono que l`inflavem massa, pero és que només ho podiem fer de tant en quant). Quan perdia la pintura i començava a quedar seca, l`untava amb llar de porc (manteca que en diuen els de ciutat) i aixi la vida útil es multiplicava.

La decadència de la pilota de cuiro era quan es començaven a descosir els pentagons que la formaven. Aleshores ja tenia els dies contats i l`atenció de tothom ja es concentrava a trobar-ne sustituta.

Acavaben punxades i amorfes en un racó del pati de l`escola. Ignorada fins i tot pels que l`havien intentat robar tants de cops.

I el dures que eren , i el que pesaven eh¡¡¡ ara és tot més tou i menys autèntic.

1 comentari:

Jordi ha dit...

Bona observació aquesta de la pilota de l'Eto'o! Segurament que la que se'n va emportar no va ser cap de les que van entrar a la porteria rematades per ell.

Jo, la veritat, és que era més de bàsket, de petit... La meva primera pilota de bàsket me la van regalar els reis dels meus tiets! Una Mikasa!